ELEKTRISCHE TECHNOLOGIE

ELEKTRISCHE TECHNOLOGIE

Elektrische motoren voor PEUGEOT-wagens

De elektrische aandrijving van PEUGEOT staat garant voor een emissievrije, soepele en fluisterstille rijervaring gekoppeld aan superieure rijprestaties.
De PEUGEOT 208 en SUV PEUGEOT 2008 zijn verkrijgbaar met elektrische aandrijving.

ELEKTRISCHE MOTOR

Compact en responsief

De elektromotor met permanente magneet heeft een maximumvermogen van 100 kW/136 pk en een koppel van 260 Nm voor optimaal rijplezier.

De elektromotor wordt bijgestaan door:

  • Een omvormer: dit zet gelijkstroom om in wisselstroom.
  • Een reductor: deze stemt het toerental van de elektromotor af op de rijsnelheid.

BATTERIJ  

Hoogspanningsbatterij

 

 

 

De elektrische energie wordt opgeslagen in een lithium-ion hoogspanningsbatterij (400 V). Die is onder de koetswerkbodem geplaatst zodat binnen- en laadruimte intact blijven. De batterij heeft een capaciteit van 50 kWh en een maximumvermogen van 100 kW, goed voor een rijbereik van 340 km WLTPDe gemeten waarden zijn enkel een raming en zijn afhankelijk van de goedkeuring door het WLTP. De levensduur van de batterij hangt af van de werkelijke rijomstandigheden (weersomstandigheden, rijstijl, enz.).

Een uitgekiende koeling met vloeistofcirculatie en warmtepomp staat garant voor ultrasnel opladen, optimale autonomie en maximale levensduur.

Voor jouw gemoedsrust bedraagt de garantie op de batterij 8 jaar of 160.000 km en maximaal 70% van zijn laadcapaciteit.

Factoren die het rijbereik van je elektrische wagen beïnvloeden


 
Bij 130 km/u is het rijbereik van een 100% elektrische wagen gehalveerd.
ten opzichte van de WLTP-goedgekeurde autonomie

 
Buitentemperatuur, ongeacht het gebruik van verwarming of airconditioning,
hebben een rechtstreeks invloed op het rijbereik van jouw wagen.
Bij 0° wordt dit verminderd met 10%.
 
Met soepel en ecoverantwoord rijden kan je
jouw rijbereik optimaliseren.
 
Verwarming en airconditioning kunnen verantwoordelijk zijn voor 10 tot 30% van je batterijverbruik.
Anderzijds hebben andere voertuigfuncties (radio, verlichting, ruitenwissers, enz.) weinig impact.
 
Als je een helling oprijdt, neemt je brandstofverbruik toe en heeft dit invloed op je rijbereik.
Maar als je helling afrijdt krijg je dankzij het regeneratief remmen energie terug.
 

OPLADEN

Eenvoudig en snel

De laadklep is geïntegreerd in de linker achtervleugel.

Opladen gebeurt:

Met de Charge My CarService aangeboden door onze partner Free2Move Services aanbieding kan je opladen aan publieke laadstations.

e-CMP PLATFORM

Nieuw platform aangepast voor elektrisch rijden

Het nieuwe modulaire platform CMP (Common Modular Platform) werd speciaal ontwikkeld om de diverse energiecomponenten perfect te integreren, zonder afbreuk te doen aan de prestaties.
 
 

UNIEKE RIJERVARING

100% elektrisch


PEUGEOT 3D i-Cockpit®

De nieuwe PEUGEOT i-Cockpit® 3D met zijn compacte stuur, zijn configureerbare 3D digitaal instrumentenbord en zijn 10'' HD touchscreen kan bediend worden via stemherkenning. Sfeerverlichting in 8 kleuren.

DRIVE ASSIST

De nieuwe Drive Assist luidt de nieuwe tijdperk in van semi-autonoom en intelligent rijden in dankzij ingebouwde radars en camera's
 
REGENERATIEF REMMEN

Door de ""Brake""-modus te activeren laadt de motorrem de batterij op tijdens het afremmen.

3 RIJMODI

  • Sport: prioriteit voor prestaties en rijsensaties.
  • Normal: voor dagelijks gebruik en maximaal comfort.
  • Eco: optimalisatie van de batterijcapaciteit.

MYPEUGEOT

Blijf verbonden met jouw wagen

Dankzij de diensten in de MyPeugeot-app krijg je maximale controle over jouw elektrische wagen. De app bevat functies zoals opladen op afstand, vlotte verplaatsingen dankzij de Free2Move-diensten, thermisch voorverwarmen van de wagen, evaluatie van jouw verbruiksgegevens.